Monday 1 April 2013

| What a Day |

I can't sleep. I just can't sleep. Siang tadi which is Monday memang class full from 8am to 3pm. I'm too tired to even listen to the lecturers, ni kan plak nak pay attention. Memang tak lah. After that balik rumah and tak boleh tido ntah kenapa pun tak tahu. Sedar sedar je da petang da pukul 6pm. Siap siap join member main bola tampar kat flat dekat ngan area rumah. Memang malas nak bersukan. Nak bergerak pun malas kot. Tapi da berazam nak kluar tiap tiap petang and berpeluh. Kalau malas sangat nak jogging pun at least kena pegi main bola tampar. 

I need to lose weight. Hari tu timbang berat da 66kg kot. Mengeluh.

Sejak dari minggu lepas lagi aku asyik pikir pasal herbalife. Tiap tiap hari pikir pasal herbalife. Pikir nak consume herbalife sebab badan da gemok sangat sampai malas nak bergerak ape keje pun malas nak buat. Pikir pasal nak jadi distributor nak jual herbalife sebab nak sangat kumpul duit. Yela, aku kena start pikir pasal kumpul duit sebab banyak benda aku nak buat melibatkan duit yang banyak. Impian nak pegi Brisbane hujung tahun ni sebab nak grad kat sana. Kalau tak cukup duit macam mana nak pegi sana kan?

Sebenarnya pikir saje tak cukup. Aku agak skeptical sebenarnya about herbalife ni. Dulu aku makan herbalife xkurus pun. Lapar jugak. Pastu aku risau sangat nak invest duit dalam bussiness herbalife ni sebab aku takut aku tak berjaya cari customer. Nak terlibat dalam bussiness herbalife ni kena la aktif. Tak boleh malu malu. Aku takut weh. Takut semangat berkobar kobar ni tak bertahan lama. Tapi demi impian aku, aku turutkan jugak. 

Ade sorang ni, kawan aku. Nama dia sara. Aku da lama da tengok dia kat facebook aku. Dia nampak confident gila buat herbalife bussiness. Aku memang inspired by her. Aku nak jual herbalife sebab dia. Aku cakap kat diri aku yang aku nak jadi macam sara. Aku nak work hard macam sara. Sebab sara cakap mana ada benda yang datang bergolek. Kita kena usaha untuk dapatkan apa yang kita nak. Aku harap sangat sara dapat bagi tunjuk ajar kat aku. 

Sebab keyakinan aku kat sara jugak la aku da beli tiket nak g Zero to Hero kat Gambang. Seriously aku pun rasa cam tak percaya dengan apa yang aku buat ni. Tapi aku percaya, peluang sentiasa ada. Kita yang kena rebut peluang tu.

I choose to be optimistic and start to run towards my dream. Akan ku kejar impian itu. :)

No comments:

Post a Comment